Obóz wędrowny 199 PDW
25 sierpnia 2022

Ostatnim obozem jaki odbył się w naszym hufcu w 2022 roku był obóz wędrowny 199 Poznańskiej Drużyny Wędrowniczej „Zarzewie”. Tak sami uczestnicy wspominają ten wyjazd:

Tak jak wspominaliśmy pod koniec sierpnia🗓 wybraliśmy się na obóz wędrowny🥾, który odbył się w dniach 20.08-24.08 nad morzem🐚 a dokładniej w Gdańsku oraz na Helu. Organizując obóz każdy uczestnik wziął udział w realizacji Złotego Tropu⭐️, który udało nam się zdobyć! To oznacza, że każdy z nas organizował jeden dzień atrakcji i zwiedzania dla reszty drużyny😁.

🚃DZIEŃ 1🚃

Wcześnie rano wsiedliśmy do pociągu🚃 Intercity i ruszyliśmy w podróż do Gdańska! Tego dnia rozłożyliśmy nasz namiot⛺️ na kempingu oraz zwiedziliśmy Westerplatte – wzgórze z pomnikiem oraz zbombardowane koszary💣.

🏙DZIEŃ 2🏙

Od rana niestety padał deszcz💦, dlatego poranne plany musiały ulec zmianie🙁. Zamiast tego urządziliśmy sobie maraton gier planszowych🎲. Gdy niebo trochę się rozpogodziło🌞 ruszyliśmy na podbój Głównego Miasta w nietypowy sposób, a mianowicie poznawaliśmy miasto grając w chowanego🤠! W ten sposób zwiedziliśmy wiele ulic i zabytków w centrum🗺.

🏤DZIEŃ 3🏤

Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Poczty Polskiej w Gdańsku🏤. Oryginalny budynek poczty z tamtych lat oraz pamiątki po obrońcach bardzo dobrze przybliżają wydarzenie obrony poczty w 1939 roku. Poznaliśmy gdańskich bohaterów💪🏻 oraz realia Wolnego Miasta Gdańska.

Następnie zagraliśmy w grę miejską🏙 dotyczącą przygód pana van Wordena – niderlandzkiego kupca w nowożytnym Gdańsku, która gdyby nie deszcz🌧 odbyłaby się poprzedniego dnia.

Wieczorem skorzystaliśmy z morskiej bryzy💨 oraz chłodnej wody🐟.

🏄🏽‍♀️DZIEŃ 4🏄🏼

Z samego rana czekała nas podróż pociągiem🚃 na Półwysep Helski – do Chałup🛖. Tam pod opieką instruktorów nauczyliśmy się teorii🤓 oraz wypróbowaliśmy w praktyce windsurfing🏄🏽‍♀️🏄‍♂️. Były zarówno wzloty, jak i upadki do wody😆.

Później przemieściliśmy się na Hel, gdzie wieczorem udaliśmy się na spacer po mieście🌉.

🚃DZIEŃ 5🚃

Był to niestety ostatni dzień naszego obozu😥. Rano przeznaczyliśmy trochę czasu na kupowanie pamiątek oraz kąpiel w morzu🏊🏼‍♀️🏊🏻‍♂️, a następnie na pakowanie🎒 oraz składanie namiotu. Pociągiem ruszyliśmy do Gdyni, gdzie zjedliśmy obiad🍔, a później wsiedliśmy do pociągu w stronę Poznania. Po 4 godzinnej jeździe wróciliśmy do domów pełni wrażeń🤩 i wspomnień😍 oraz zapału na nowy rok harcerski!❤️